پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

انواع ازدواج 

ازدواج یعنی زندگی مشترک بین زن و مرد. در بعضی کشورها ازدواج با جنس موافق نیز امکان‌پذیر است. ازدواج به هشت مدل اتفاق می‌افتد.

انواع ازدواج 

ازدواج یعنی زندگی مشترک بین زن و مرد. در بعضی کشورها ازدواج با جنس موافق نیز امکان‌پذیر است. ازدواج به هشت مدل اتفاق می‌افتد.

انواع ازدواج عبارتند از:

 ۱. ازدواج سنتی. در ازدواج سنتی دختر و پسر براساس آداب و رسوم خانواده‌ها زندگی مشترک دائمی را آغاز می‌کنند.
۲.  نوع دوم ازدواج ازدواج سفید است که در این نوع دختر و پسر زندگی مشترک را بدون رعایت آداب و رسوم خانوادگی و بدون مراسم عقد آغاز می کنند .
۳. نوع سوم ازدواج ازدواج تحمیلی است.در این نوع یکی از  زوجین در انتخاب همسر اختیار و آزادی لازم را نداشته است. این نوع ازدواج معمولاً نتیجه خوبی نمی‌دهد.
۴.  نوع سوم ازدواج ناخودآگاه است. در این نوع دختر یا پسر بر اساس رابطه‌ای که با والدین خود داشته است و به شکل احساسی و ناخودآگاه همسر را انتخاب می‌کند. این نوع ازدواج نیز معمولاً نتیجه خوبی نمی‌دهد.
۵. نوع پنجم ازدواج ازدواج کاذب است در این ازدواج زوجین قصد برقراری رابطه زناشویی ندارند ولی می‌خواهند به منافع اقتصادی یا سیاسی خاصی برسند و یا قصد مهاجرت دارند. این ازدواج یک رابطه مصلحتی است که پس از مدتی از بین خواهد رفت. نوع دیگری ازدواج کاذب وجود دارد که یکی از دو نفر با دروغ‌گویی و فریب‌کاری عمل ازدواج را انجام می‌دهد به‌‌عنوان مثال مدارک تحصیلی که عنوان می کند واقعی نیستند. در ازدواج کاذب طرفین قصد برقراری زندگی واقعی را ندارند و یا یکی از آنها فریب‌کاری انجام می‌دهد.
۶.  نوع ششم  ازدواج فامیلی است. منظور از ازدواج فامیلی شباهت ژنتیکی بین زوجین است که باعث می‌شود بچه‌ها از لحاظ ژنتیکی مشکلات و بیماری‌های خاصی داشته باشند. در ازدواج فامیلی تقریباً غیرممکن است که کودکان نابغه از آب درآیند  این‌گونه ازدواج معمولاً توسط متخصصین توصیه نمی‌شود.
۷ نوع هفتم  ازدواج موقت است. ازدواج موقت نوعی رابطه زناشویی است که اتمام رابطه از قبل مشخص شده است. در مسلمانان شیعه ازدواج موقت حالت قانونی دارد ولی در سایر فرهنگ‌ها و ادیان نیز به شکل غیررسمی انجام می‌شود.
۸.  آخرین نوع ازدواج ازدواج علمی است در ازدواج علمی زوجین با استفاده از روش‌های روان‌شناسی، مشاوره ازدواج مشاوره پزشکی و مشاوره ژنتیک همسر خود را انتخاب می‌کنند. در این ازدواج رابطه عاشقانه و سازگاری شخصیت بررسی می‌شود. ازدواج علمی میزان موفقیت بسیار بالایی دارد تقریباً نود و پنج درصد زوجینی که از مشاور علمی استفاده کرده‌اند به زندگی زناشویی رضایت‌بخش باکیفیت بالا خواهند رسید. درحالی‌که در سایر ازدواج‌ها که از مشاوره ازدواج توسط روان‌شناس خبره استفاده نشده است میزان موفقیت و رضایت از رابطه زناشویی حدود بیست و پنج درصد است. بنابراین توصیه می‌کنیم که حتماً برای ازدواج از مشاوره ازدواج استفاده  کنید.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات